H-yogalessen voor jou

H-yoga vindt plaats in een veilige omgeving waar je samen met lotgenoten op ontspannen wijze yoga kunt beoefenen onder begeleiding van een professioneel opgeleide
H-yogadocent.

Een geregistreerde H-yogadocent is herkenbaar aan dit logo:

 H-yoga_logo

 

Een H-yogales bestaat uit:

  • milde yoga-oefeningen, die makkelijk aan te passen zijn aan de fysieke mogelijkheden van de deelnemer
  • geschikte ademhalingsoefeningen, om spanningen los te laten en in balans te komen
  • gepaste meditatieve oefeningen, om tot rust te komen
  • klankheling (nada yoga) of het zingen van een passende mantra
  • een visualisatie, affirmatie of positieve intentie om de innerlijke kracht te versterken
  • eindontspanning
  • en heeft een specifiek thema zoals: vertrouwen, loslaten, mildheid, balans

IMG_3252IMG_3243

Deelnemers aan het woord:

  • ”Na de les ervaar ik duidelijk meer rust, ik voel me vrediger. En na de les slaap ik beter en dieper. Ik hoop dit verder te ontwikkelen en koester deze ervaring.”– Hanneke
  • ”Door de oefeningen ben ik me bewuster geworden van mijzelf, nu leer ik meer stil te staan bij wat ik werkelijk wil.” – Hans
  • ”Ik wilde al een paar jaar geleden beginnen met yoga. Toen ik voor de tweede keer kanker kreeg, werd het voor mij glashelder: ik heb deze H-yogalessen heel hard nodig ter ondersteuning in mijn herstel- en verwerkingsproces.” – Aline
  • ”Ik ben een nerveus type, ik heb het altijd druk met van alles en nog wat, het is voor mij heel belangrijk een rustpunt te creëren in mijn leven. Aangezien ik een zware buikoperatie heb gehad is het belangrijk goed te leren ademen.”– Jorrien
  • ”H-yoga brengt mij meer rust en vertrouwen, het geeft me meer bewegingsvrijheid en leert mij mijn situatie te accepteren. De les beschouw ik als een belangrijk moment helemaal voor mezelf waarbij ik het contact met lotgenoten heel prettig vind.” – Monica
  • ”Ik voel mij na afloop van de les rustiger en energieker. In de toekomst wil ik de geleerde yogaoefeningen ook thuis doen. Momenteel ben ik daar nog te onrustig voor.”– Karin
  • ”Dankzij H-yoga ben ik me bewuster geworden van mijn ademhaling. Ik let er meer op, vooral als ik me gespannen voel of ik teveel in mijn hoofd zit. Ik maak me veel minder druk om kleine, onbelangrijke dingen.” – Eline